Caminada Popular per la Salud Mental
Torna la caminada per La Marató de TV3, enguany per la salut cardiovascular, organitzada per la Regidoria d'Esports i Reus Esport i Lleure, i amb la col·laboració de Tretzesports.
La caminada començarà a les 10:00h, amb sortida i arribada a la plaça Anton Borrell (Parc de Sant Jordi) i comptarà amb dos circuits, un de 10 i un altre de 5,5 quilòmetres. El recorregut pujarà pel passeig de la Boca de la Mina, fins al camí de Maspujols i baixaran pel camí antic de Castellvell, per arribar de nou a la plaça Anton Borrell per l’avinguda de Sant Jordi.
Les malalties cardiovasculars, que inclouen les que afecten el cor i el sistema vascular, artèries i venes, són la principal causa de mort als països desenvolupats: segons dades de l’Organització Mundial de la Salut, van causar prop de 18 milions de morts el 2019, que representen el 32% del total de defuncions mundials. Aquestes xifres de mortalitat se sumen al seu caràcter crònic, fet que impacta directament sobre la qualitat de vida dels pacients i genera dependència, risc de complicacions i uns costos sanitaris i socioeconòmics molt elevats. Tot això les converteix en el principal problema actual de salut pública.