L’Ajuntament de Reus lliura els premis als i les millors esportistes de la temporada
L’Ajuntament de Reus ha lliurat els Premis Esport i Ciutat 2025 en el decurs de la dotzena Diada de l’Esport, que s’ha realitzat a l’Auditori de Fira Reus aquest dijous 13 de novembre al vespre.
Els guardons reconeixen anualment esportistes, persones i entitats vinculades a la ciutat que hagin destacat durant la temporada esportiva.
L’acte ha estat presidit per l’alcaldessa, Sandra Guaita, acompanyada pel regidor de Salut i Esports, Enrique Martín, altres regidors del consistori, representants d’entitats esportives, esportistes, familiars i públic assistent.
El jurat, format per representants del Consell Esportiu del Baix Camp, la premsa esportiva, l’àmbit educatiu i tècnics municipals, sota la presidència del regidor de Salut i Esports, ha escollit els premiats següents:
Premi Pioners de l’Esport per reconèixer a qui amb la seva dedicació, van impulsar els inicis de l'esport a la nostra ciutat en qualsevol de les seves vessants pròpies d'aquest impuls, com a esportista, tècnic, directiu o patrocinador a:
- Magda Veciana Alzamora (Club Tennis Taula Ganxets de Reus)
Va formar part de diversos clubs —CN Reus Ploms, Gimnàstic Tarragona, TT Tàrraco— i va competir tres anys a la màxima categoria de la lliga alemanya, a Stuttgart. Ha participat en la Champions League i actualment figura al rànquing estatal Individual 40 del tennis de taula femení. - Xavi Guix Aguilar (Fundació Futbol Base Reus)
Com a president de la Fundació, ha consolidat el projecte de Futbol de Ciutat i impulsat una trajectòria d’èxits, amb grans resultats del primer equip femení i dels equips de base.
Premi Dirigent de l’Esport a aquells dirigents de l’esport actius durant la temporada i que, amb la seva funció, han contribuït o contribueixen a l’èxit esportiu de la seva entitat i/o el seu esport a:
- Ernest Aymamí Huguet (Consell Esportiu del Baix Camp)
Per la seva tasca al capdavant del Consell, promovent l’esport escolar i de base, i consolidant projectes que fomenten la participació, la igualtat i els valors educatius de l’esport.
Premi Tècnics de l’Esport per la funció de tècnic esportiu, tant dels esports de competició, com de l’esport base o formatiu, valorant tant l’aspecte del rendiment esportiu, com de la transmissió de valors i del compromís amb l’esport i la ciutat, a:
Modalitat Esport Base
- Christian Julián Curubo Blanco (Club Voleibol Reus)
Ha aconseguit diversos ascensos amb els equips que entrena —infantil, cadet, juvenil i sènior femenins— tots a Primera Catalana, destacant pel lideratge i la constància. - Leslie K. Violi, Oriol Ayén i Joan Fumanal (Club Natació Reus Ploms)
El cos tècnic de salvament i socorrisme ha revalidat el Campionat de Catalunya en instal·lacions aquàtiques i medi natural, transmetent valors com la superació i el treball en equip.
Modalitat Esport de Competició
- Marc Carrasco Pedrol (Reus FC Reddis)
Ha aconseguit el primer ascens de la història del club a 2a RFEF, després d’acabar primer a 3a RFEF amb una temporada excel·lent. - Jordi Garcia Roselló (Reus Deportiu)
Entrenador del primer equip d’hoquei patins, que va guanyar la Copa del Rei 2025 a Calafell, 19 anys després de l’últim títol.
Premi Valors de l’Esport per les accions, comportaments o actituds de clubs, equips, esportistes, seccions esportives o grups humans que destaquin pel seu valor ètic o moral en el marc dels valors positius de l’esport. També es poden reconèixer accions o iniciatives directament relacionades amb l’esport de la ciutat, amb els seus esportistes o institucions, a:
- Unai Nogueira Gallego (Reus Deportiu)
Jove jugador de la base d’hoquei que lluita amb força i determinació contra un càncer diagnosticat el febrer de 2025, exemple de coratge i esperit esportiu. - Jordi Cervera Martínez (Club Natació Reus Ploms)
Nedador d’aigües obertes i impulsor de Swim for ELA, que combina esport i solidaritat per donar suport a la investigació de l’Esclerosi Lateral Amiotròfica i visibilitzar-ne la causa.
Premi Esport Adaptat als esportistes o entitats que participen en l’àmbit de l’esport per a persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial. Per accions que destaquin pel seu esforç, dedicació i/o consolidació de l’esport adaptat a la nostra ciutat i/o que contribueixin a la seva difusió, que facilitin l'accés a la pràctica esportiva i/o a la màxima difusió d’aquest. També es podran reconèixer accions de formació i difusió directament relacionades amb l’esport adaptat, a:
- Club Tennis Reus Monterols
Per la seva aposta per l’esport inclusiu i adaptat, amb una secció estable de tennis adaptat en col·laboració amb la Fundació Johan Cruyff i amb el suport al Club Esportiu Alba Reus, facilitant la pràctica esportiva en un entorn inclusiu.
Premi Millors Clubs, Equips o Seccions Esportives al millor club, equip o secció esportiva, pel seu èxit, trajectòria o resultat durant la temporada objecte del premi.
Modalitat Esport Base
- Fundació Futbol Base Reus
Campions de lliga en diverses categories masculines i femenines, destacant per la formació, la constància i l’esperit d’equip. - Equip femení juvenil del Club Esportiu Futbol Sala Reus 2017
Campiones de lliga de Primera Divisió i ascens a Divisió d’Honor Catalana, exemple de cohesió i compromís.
Modalitat Esport de Competició
- Primer Equip d’Hoquei Patins del Reus Deportiu
Campió de la Copa del Rei 2025, sota la direcció de Jordi Garcia, 19 anys després de l’anterior títol. - Reus FC Reddis
Ascens a 2a RFEF amb una trajectòria de gran solidesa i rendiment esportiu.
Premi Millor Esportista de la Ciutat de Reus al millor esportista de la ciutat en les categories femenina i masculina, categories màster, de promoció i absolut a:
Categoria Màster
- David Cortés Gómez (Club Tennis Reus Monterols)
Campió del Món +45 amb la selecció espanyola (Tòquio 2024 i Turquia 2025) i Campió d’Espanya de Dobles +45. - Carla Navarro Redondo (Reus Team)
Campiona d’Europa Màster IBJJF 2025 en jiu-jitsu brasiler.
Categoria Promoció
- Diego Camacho Navarro (Reus Team)
Campió d’Espanya i subcampió del Món d’Arts Marcials Mixtes. - Katy Prous Bonet (Club Tot Judo Reus)
Campiona d’Espanya infantil de judo i membre de la selecció catalana des de 2024.
Categoria Absoluta
- Elvira Rad Hind (Club Tennis Taula Ganxets de Reus)
Campiona de Catalunya Individual Absoluta i sots-campiona del WTT Top Mundial. - Càndid Ballart Martínez i Martí Casas Lozano del Reus Deportiu.
En l’edició d’enguany el premi als millors esportistes masculins en categoria absoluta ha estat ex aequo, en igualtat de mèrits, per aquest dos esportistes.
Càndid Ballart, porter i tercer capità de l’equip d’hoquei patins del Reus Deportiu. Millor porter de l’OK Lliga 2024/25, campió del Món i de la Copa del Rei 2025.
Martí Casas, jugador i atacant del primer equip d’hoquei patins del Reus Deportiu. Reconegut millor jugador (MVP) de l’OK Lliga, campió del Món amb la selecció espanyola i autor dels cinc gols a la final de la Copa del Rei 2025.
Premi d’Honor quan concorrin circumstàncies especials en persones o institucions que pels seus actes, accions o decisions es considerin mereixedores d’aquesta distinció excepcional.
- Club Esportiu Costa Daurada
Pel seu 50è aniversari i pels títols de campió de la Lliga Catalana 5x5, 3x3 i la Copa. - Club Taekwondo Koryo Reus
Pel seu 35è aniversari i per una trajectòria de més de tres dècades formant esportistes i transmetent valors d’esforç i superació.





